Noutăţi

\r\n \r\n Asociația PRO ROMA prezentă la protestul antirasism din București, 28 iulie 2018\r\n \r\nReprezentanții Asociației Pro Roma au participat sâmbătă, 28 iulie, la protest...
\r\n \r\n Raportul societății civile de monitorizare a implementării strategiei naționale de integrare a romilor în Romania\r\n \r\nRaportul a fost elaborate în cadrul proiectului...
     CADO - Centrul de Advocacy și Drepturile Omului\r\n \r\nCOMUNICAT DE PRESA\r\n \r\nCNCD a sancționat segregarea rasială a copiilor de etnie romă în două școli...

 

logo anofm

 

LOGO RAPORT

CAUTAREA UNUI LOC DE MUNCA

img6

Din punctul de vedere al persoanei care caută o slujbă, locurile de muncă se pot clasifica în:

  • Cunoscute publicului larg (de exemplu, cele anunţate în presă) pentru care există concurenţă;
  • Cunoscute doar la nivelul firmelor, companiilor respective şi pentru care, practic, nu există o concurenţă reală.

Identificarea unui loc de munca

Din punctul de vedere al persoanei care caută o slujbă, identificarea unui loc de munca se poate face prin:

  • Apelarea la o agenţie sau oficiu de ocupare a forţei de muncă;
  • Consultarea familiei, prietenilor, foştilor colegi de şcoală şi profesori, rudelor, vecinilor şi cunoştinţelor;
  • Consultarea cu regularitate a ziarele care publică anunţuri cu oferte de locuri de muncă;
  • Identificarea altor anunţuri cu oferte de locuri de muncă afişate la intrarea în anumite instituţii;
  • Realizarea unui anunţ într-o publicaţie specializată;
  • Participarea la târgurile de job-uri organizate periodic de anumite agenţii de ocupare a forţei de muncă sau furnizori de servicii de mediere a forţei de muncă, acreditaţi;
  • Solicitarea unei audienţe la o anumită firmă;
  • Consultarea site-urilor specializate;
  • Înscrierea într-o bază de date specializată.

În vederea desfăşurării cu succes a acestei etape de identificare a unui loc de muncă, cei interesaţi ar trebui să:

  • Stabilească un orar săptămânal, care să facilitează organizarea activităţilor;
  • Încerce să obţină informaţii despre natura activităţilor firmei/organizaţiei căreia urmează să se adreseze, despre importanţa acesteia, produsele pe care le oferă etc;
  • Relaţioneze cu cât mai multe persoane, pentru a mări şansele de a găsi un loc de muncă;
  • Consulte anunţurile cu oferte de serviciu (rubrica de mică publicitate), site-uri de job-uri (reţeaua Internet), agenţiile de plasare şi recrutare, târgurile de joburi;
  • Contacteze direct angajatorul (firma, organizaţia);
  • Redacteze CV-ul şi să-l trimită posibililor angajatori sau să-l înscrie în baze de date specializate.

Strategii de căutare a unui loc de muncă

Există mai multe strategii de căutare a unui loc de muncă:

  • Căutarea oarbă a locurilor de muncă, situaţie în care se caută anunţuri cu oferte de locuri de muncă în ziare, reviste, anunţuri stradale, internet, relaţii oferite de prieteni, cunoştinţe etc.
  • Căutarea focalizată, când persoana aflată în căutarea unui loc de muncă este conştientă de propriile aptitudini şi interese şi caută un job în funcţie de profesia pentru care este calificat;
  • Strategia pescuitului, care presupune aşteptarea locului de muncă cel mai potrivit.
  • Apelarea la Agenţia Municipală/Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă - A.M/J.O.F.M. au alte agenţii judeţene/regionale de plasare a forţei de muncă.

Un loc de muncă legal vă asigură:

  • Dreptul la concediu (de odihnă, medical, de maternitate/paternitate plătit etc.);
  • Deduceri la impozit pentru persoanele pe care le aveţi în îngrijire;
  • Asigurarea unui venit stabil;
  • Asigurare medicală (şi pentru copii);
  • Asigurare în caz de accidente la locul de muncă;
  • Asigurarea pensiei;
  • Posibilitatea de a obţine împrumuturi financiare (la bancă, C.A.R.);
  • Posibilitatea obţinerii ajutorului de şomaj în caz de disponibilizare;
  • Riscuri scăzute de exploatare;
  • Posibilitatea de autodezvoltare şi perfecţionare la locul de muncă;
  • Posibilitatea de a face parte dintr-un sindicat care să vă apere drepturile de angajat;
  • Posibilitatea de a demonstra experienţa câstigată într-un anumit domeniu şi de a obţine recomandări;
  • Posibilitatea de a vă construi o carieră.

 

 sigla constructii1   LOGO-300x89   logo scoala pentru toti copiii   ses termopane logo 001   logo1

  

guvern  images 1  ISE 2016-2020   image002
 

Asociaţia PRO ROMA
C.I.F. 24514580; Nr. Reg. 189/A/16.09.2008
COD IBAN RO48BTRL02401205R31265XX
Președinte - Margareta HERȚANU
Contact: 
Tel/fax: +40 332 14 40 50
Mobil: +40 757 14 60 02; +40 746 78 03 60
Adresa: str. Ion Creangă nr. 56A, Bl. H1, PT 23 Tătărași, Iași, Cod 700321